Gott och Blandat

Brolin-kopian messade ett antal gånger i går kväll/natt och ett antal gånger i dag på morgonen. Till slut svarade jag "ring om du vill någonting mer". Han ringde och sa då att han absolut vill att jag ska föra fram HANS åsikt som lyder:
- Jag tycker att alla ska lämna brickan kvar på bordet på McDonald's för det skapar arbetstillfällen.

 

Själv åt jag på Kalles i går. Snälla Jennie bjöd mig för att jag plåtat hennes gulliga dotter. Det var jag och tre tjejer till som alla har gått i grundskolan tillsammans. Först drack vi fördrinkar hemma hos Ulrika och därefter åt vi en stor förrätt. Huvudrätten orkade vi således inte äta så mycket av. Då kom vi på att Katarina kunde ta hem maten i små servettknytten och slänga in dem till sin granne. Grannen är nämligen en av våra före detta lärarinnor som ofta i matsalen frågade om vi inte skulle äta upp maten på våra tallrikar och därefter tog hon hem den i servetter till sin hund.

 

I fredags var pilot-Tobbe hemma hos mig och hjälpte till med de sista frågorna som jag inte hade koll på. Vi drack vin samtidigt och jag tycker att det var en lysande kombination. När jag tyckte att jag hade koll kom även pilot-Stefan som just flyttat hem från Norge. 30-hästarägarinnan Marina kom över hon med och så käkade vi kinamat och gick därefter ut på pub.

 

Pilot-Tobbe är en riktig gentleman och brukar alltid följa mig till dörren efter krogen, men nu skulle han och Stefan åt samma håll så nu fixade han fram en annan pilotpolare som fick lämna av mig hemma. De är riktigt vänliga och snälla de där luftmänniskorna.

 

Katarina och jag kom nyss hem från en promenad med mina hundar. Katarina hade med sig en pulka som den lataste hunden fick åka på. Jag lindade in henne i en filt och så fick hon sitta och titta ut.

 

Katarinas uppdatering på facebook:

Vinterpromenad med P och vovvarna. Fjoll-Alice hängde på om hon fick åka pulka.

Hon tog även en bild som jag lånar och lägger ut här.


Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa fyra tidningar. Dagens och gårdagens Arbetarbladet del 1 och del 2 samt en Aftonbladet. Därefter ska jag baka en sockerkaka och spela en pokerturnering.

 

Det var alles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback