Kaffe

Föreläsningen till dagens journalistlunch handlade om den svåra konsten att förhöra barn. Det var rekordmånga som kom för att lyssna på polisen från familjevåldsroteln. Det var så många att till och med kaffet tog slut.

 

Efteråt åkte jag istället ut till flygklubben och tog en kopp med Richard. Jag kom dit först men hade ändå inte satt på kaffet till han kom. Richard berättade då att hans flickvän som kommer från Serbien hoppar upp direkt och fixar kaffe om han säger att han är sugen på det.

-       Där ligger ni svenskar i lä, konstaterade han.

 

Egentligen skulle jag vilja sluta blogginlägget här, men då skulle jag få dåligt samvete. Så jag måste skriva dit att Richard vill vara jämställd och laga mat och koka kaffe han med. Det är i alla fall vad han säger till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback