Känsligt

"Det är som att peta med en pinne i ett getingbo."

Så säger en av mina vänner att resultatet blir om man pratar negativt om vargjakt. Jag skriver några rader och ser hur det går.

 

Jägarna som vi såg i skogen verkade lite väl rädda tycker jag. När de åkte förbi vargaktivisterna hade några av dem rånarluvor nerdragna över ansiktena för att de inte ville visa sig. En polis gick fram och sa till en jägare att han inte får åka omkring sådär, men jägaren verkade mer rädd för aktivisterna än för polisen för någon luva tog han inte av sig.

 

I övrigt tycker jag att jägare som skadeskjuter djur borde bli av med licensen. Är man kass på att sikta så är man.

 

En annan skjutglad jägare sa till mig när jag var ute och gick med hunden:

-       Jag tror att din hund är rädd för vargarna.

-       Jag tror att min hund är mer rädd för fyrverkerier, svarade jag. (Mannen säljer nämligen fyrverkerier de dagar han inte är ute och skjuter av djuren.)


Kommentarer
Postat av: Klas

Bra Pernilla! Ta ställning... getingbo eller ej.

2011-01-20 @ 10:44:18
Postat av: Lisa

De där jävla töntarna! Jag vill skjuta dem.

2011-01-20 @ 15:17:58
Postat av: Klas

Lisa, du måste förtydliga dig lite. Menar du jägarna, aktivisterna, poliserna, hundarna eller vargarna?

2011-01-20 @ 19:52:25
Postat av: Lisa

Vargarna!

2011-01-21 @ 12:20:24
Postat av: Lisa

Nej jägarasen så klart...

2011-01-21 @ 12:22:20
Postat av: Klas

Ja man kan aldrig så noga veta med er nollåttor. ;)

2011-01-21 @ 20:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback