Bud

Nu är dagens alla tråksysslor slut. Jag har fakturerat och postat skattesedeln. Det grämde mig att jag fick sätta på ett sött glassfrimärke även på det brevet. Jag har även paketerat en lånekamera som jag ska skicka tillbaka till Tyskland. I morgon kommer en kille och hämtar den med bud. Jag har skickat mycket med den där budfirman nu på senaste. I början försökte jag styra upp dem lite. Då försökte jag få dem förstå att man inte vill sitta en hel dag för att budfirman ska ha drop in tid. Klockan 9-13 är ett pass man kan sitta.

- Tar folk ledigt från sina jobb för att sitta och vänta på er? frågade jag i början.

- Det kan jag tyvärr inte svara på, sa tjejen i telefonen.

Budkillen är i alla fall snäll. Han brukar komma redan klockan nio.


Kommentarer
Postat av: Peter

Budfirmor saknar all kunskap om vad som är kundvänligt. Service kan de inte stava till.

2011-07-01 @ 12:16:46
Postat av: Pernilla

Ja Peter, man får onekligen vänta. Det vore en bra affärsidé att starta en budfirma som kommer på en utsatt tid.



Men killen som brukar komma är i alla fall riktigt trevlig när han väl dyker upp så honom är det inget fel på.

2011-07-01 @ 16:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback