Flyglektion och mediefest

Dagens flygövning gick bra. Jag övade på att flyga sakta utan att planet skulle stalla, det vill säga ramla ner. Det gick så bra så vi slutade att öva på det och flög istället runt och "house-spottade" på snygga hus vid havet. Jag såg bland annat Bäckströms med tennisbana och allt. Därefter flög jag till min brors sommarhus för att vinka, men han hade åkt hem. Mamma behagade inte heller komma ut när jag flög förbi.

 

Mediefesten i fredags var riktigt trevlig. Det började med en utställning på skolan där gamla elever ställt ut skolarbeten samt vad de arbetar med nu. Där bjöds det på bål och popcorn. Efter att alla minglat runt ett tag fick de gå en tipsruda som ledde fram till restaurangen Gustafsbro där festen hölls. Maten var jättegod och alla verkade nöjda. Ingen klagade heller på att våra lekar var löjliga. (I alla fall ingen som jag hörde) Förutom tipsrundan hade vi även en musiktävling och dessutom fick eleverna en melodi och till den fick de skriva en egen text om sina år på medieprogrammet. Den fick de sedan framföra på scenen och två killar spelade gitarr till. Jag var osäker på om alla skulle gå med på att göra det, men alla verkade glada och sjöng på.

Lärarbandet uppträdde och de två gitarrkillarna sjöng även egna låtar. Senare hade vi tre olika dj:s. Mycket trevligt.

 

Lördagens fest med stalltjejerna ställdes in, istället ringde en killkompis och tjatade att vi skulle hitta på någonting. Han tjatade även att jag skulle följa med när han handlade en t-shirt. Han var värre än en brud och skulle prova och greja i 1000 år. Jag satt på stolar och soffor och väntade. Därefter gick vi på Mc Donalds. Swingfly satt på parkeringen när vi gick in. Han hade uppträtt på Media Markt. Kikki Danielsson uppträdde också där och henne tittade vi lite på. Trots att jag stått ut med att handla t-shirts med den där killen så fick jag även först hämta honom i Gävle och sedan köra tillbaka honom igen. Det är väl i och för sig inga problem att hjälpa en vän på det där viset, det är bara det att den här vännen är liksom lite till och från. Så fort han träffar en tjej blir det tyst och sedan hör han inte av sig förrän det har tagit slut igen. Det verkade ha tagit slut i går för då kom han krypandes tillbaka. Det är tur att jag är så storsint att jag inte bryr mig om att han är så där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback