Måndagsjobb

Britt bloggade om att hennes morgon blev lite drägligare för att hon träffade mig på ett jobb. Vi var båda och plåtade på en rättegång. Jag måste gengälda betyget ”lite drägligare” med att skriva att hon är en rar och gullig en. Britt plåtade mig när jag satt vid datorn och skickade bilder och i rättvisans namn plåtade jag henne också. Hon tog tag i en kamera som låg bredvid och tyckte att jag skulle passa på att påpeka hur man i filmerna ser att det är amatörer som håller på.

- Så som jag håller i kameran nu håller bara amatörer, sa hon.

Man ska alltså ha handen under objektivet när man zoomar och som tur är brukar jag för det mesta hålla så, men jag ska erkänna att jag ibland håller som en amatör också.

En polis satt och bredvid och han berättade att han ofta sitter och kommenterar alla fel i polisfilmerna på tv.

- Kan du inte titta på filmen som en vanlig film? säger hans fru då.

Sedan när det blir en sjukhusserie sitter hon och kommenterar och säger att personen skulle ha dött om man gör så där.

- Kan du inte se filmen som en vanlig film? säger polisen då.

På eftermiddagen plåtade jag en läkare framför en dator. När man är inne hos doktorer är det bara till att gömma personnummer. Ingen patient får outas så det är till att hitta bildvinklar som inte visar någonting hemligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Efter gårdagsmissen kände man sig som en amatör...

2011-06-21 @ 18:33:21
Postat av: Pernilla

Äh, det är ingen fara. Du är grym i alla fall!

2011-06-21 @ 20:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback