MC-parkering och flyg

I går slog det mig att jag haft mc-kort i 14 år och jag har ändå inte en aning om var man ska parkera. Ska man köra upp på trottoaren och stå bredvid de vanliga cyklarna eller ska man parkera i bilparkeringsrutor? Ska man köpa biljett och var ska man i så fall sätta den utan att någon snor den? Jag var och fikade med en vän som hade med sig sin mc och det var då jag insåg att jag inte har någon koll på det där.

 

Jag börjar i alla fall få lite bättre koll på flyget nu. Till exempel så kan jag landa. I går övade vi på branta svängar. När läraren visade hur jag skulle göra blev jag yr i huvudet. Jag trycktes ner i sätet och det kändes som om jag var ute och åkte berg- och dalbana. Tack och lov gick det bra när jag flög själv. Då snurrade inte hjärnan runt inuti huvudet.

 

En annan liten yr stackare flög nyss in i fönsterrutan bakom mig. Fågeln satt och flämtade på gräsmattan en lång stund medan två fågelkompisar väntade i busken bredvid. Jag satte mig genast på vakt för att passa så grannens hungriga katt inte skulle stryka förbi. När jag tyckte att den vilat länge nog hämtade jag bröd och kastade små bitar till den och polarna. Det blev ett lyckligt slut för fågeln hämtade sig och flög iväg till sina vänner.


Kommentarer
Postat av: Terrie

Härligt!

MC´n ska stå på anmodad parkeringsplats för i första hand MC sedan bil. Trottoaren vet jag inget om jag heller trots att jag har haft mitt MC-körkort i 17 år.



:P

Postat av: Stefan

Härligt att höra att det går bra med landningarna! =) Fika nå'n dag eller?

2011-06-14 @ 09:11:49
Postat av: Pernilla

Tack för hjälpen Terrie!



Så Stefan du är alltså hemma från seglingen nu. Hoppas du hade det trevligt. Jag fikar gärna någon dag. Vi hörs!

2011-06-14 @ 21:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback