I ur och skur

I morse åkte jag på utflykt tillsammans med barn som går på ett Ur och Skur dagis. ”I ur och skur” brukar jag för övrigt ropa till mina hundar när det är dåligt väder och de inte vill gå ut. Utflyktsmålet i dag var en liten skogsdunge, så där satte vi oss i regnet. Jag frös, reportern frös och barnen frös de med. En stackars flicka stod vid elden som maten skulle värmas på och hackade tänder. ”Jag dör”, skrek en liten pojke som frös han med. Som pricken över i:et fick jag åka kommunalt hem. Väl hemma skyndade jag mig in i duschen och vred på så att det ångade om vattnet och därefter satte jag mig under två filtar i soffan och gjorde i ordning bilderna samtidigt som jag tänkte på de stackars barnen som var kvar i skogen. I kväll ska jag på ur och skur fotboll. Gefle ska vinna över Halmstad och jag ska plåta det hela med en täckjacka på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback