Dumlegrädde och Ferraribilar

Dag två på fotokursen gick också bra. Eleverna är verkligen duktiga och jag har också fått lära mig en del nytt. Till exempel kan man ha grädde i en kastrull på spisen och hälla ner en massa dumlekola där. Man måste röra hela tiden för det får inte koka. Därefter kyler man grädden i kylskåpet och sedan är det bara att vispa den som vanligt så får man dumlegrädde. Det är gott att göra så med Ferraribilar också. Apropå bilar så gjorde jag ett jobb åt Aftonbladet när kursen var slut för dagen. En tjej var upprörd för att killarnas blå pysselbok handlar om att hitta fram till snygga bilar medan tjejernas rosa bok handlar om att hitta dammsugaren. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att inte glömma Daimgrädde... /Cat

2012-09-02 @ 19:22:59
Postat av: Pernilla

Jag ska prova det också då.

2012-09-11 @ 12:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback