Presenter

Hanna fyllde år i går så jag åkte till Stockholm för att fira henne. Direkt innanför dörren låg en hög med presenter som väntade på mig. Det kändes som om jag också hade födelsedag. Vi öppnade varannan gång och förundrades över att det kan vara så spännande med att någonting ligger inlindat i ett papper. Jag fick en nyckelring, ett armband och en jordnötsskål som Hanna köpt i Gambia. Jag fick även en bricka med ett afrikanskt tryck som hennes kompis tillverkat i Sverige. Den visste jag i och för sig att jag skulle få för hon hade plåtat av några stycken sådana tidigare och mailat bilderna till mig så att jag själv fick välja ut ett tryck som jag gillar. På brickan kan jag ställa mitt afrikanska vin som jag också fick. Det var verkligen ett bra kalas och som vanligt ordnade hon med matsäck som jag skulle ha i bilen på vägen hem. I morse hann jag även åka förbi Simon som också fyller år snart. Han fick lite presenter nu eftersom jag inte hinner komma på hans födelsedagsfest. Han bestämde själv att han ska öppna presenterna dagen då han fyller. Obegripligt moget att kunna vänta med det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback