Julklappar till fattiga barn

Arbetarbladet skulle inte ha någon julklappsinsamling i år och Svenska kyrkan vill som många andra bara ha cash, men i dag såg jag i tidningen att Frälsningsarmén tar emot leksaker för att ge dem vidare till fattiga barn. Jag har verkligen massor att ge bort så nu har jag plockat fram allt och ska börja slå in paketen. Brorsans unge måste i och för sig få komma och välja först men han kan aldrig ta med sig allt så många andra barn blir förhoppningsvis glada de med. Det står i tidningen att man kan lämna paketen hos Frälsningsarmén utanför Åhléns mellan den 8 och 22 december. Nu kom jag för övrigt ihåg att Britt bloggat om Frälsis tidigare. Hon skrev någonting i stil med: Frälsningsarmén. Smaka på ordet. En hel armé av frälsare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback