Bärplockare

Bärplockarna letar bär och jag letar bärplockare. Någonstans nära Tönnebro skulle de hålla till så jag frågade runt och fick alla olika väderstreck utpekade för mig. Ingen verkade veta var de höll hus. Inte ens polisen som var på väg dit visste hur man skulle åka. En polis sa att jag skulle åka in på en skogsväg bakom en restaurang och en annan polis sa att jag skulle åka åt Bollnäshållet. Bulgariens ambassadör skulle komma och besöka ett läger och det blev min räddning. Jag ställde mig vid vägkanten och väntade. Tillslut kom en ambassadörsbil åkandes och jag jublade och följde efter. Ambassadören verkade sympatisk, det kan man inte säga om människorna som kommer på motorcyklar eller mopeder och kastar sten på bärplockarna mitt i nätterna. Snäll ska man vara. 
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Kastar sten? Varför? Det skulle jag vilja läsa om. Går det inte att haffa en stenkastare för en förklaring? Om de inte förstår att man ska vara snäll så måste de lära sig. Fram i ljuset med dem.

2012-07-27 @ 08:35:55
Postat av: Pernilla

Ja man borde verkligen fråga dem hur de tänker.
Det stod inte mycket om det men jag hittade det här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15137426.ab

2012-07-27 @ 13:47:54
Postat av: SonjaZ

Nu är du visserligen fotograf och inte reporter, men det känns oseriöst att hänvisa till en av vår tids stora skvallerblaskor i ett sådant här sammanhang. Sorry Pernilla, men där tappade din blogg trovärdighet.

2012-07-31 @ 16:22:37
Postat av: Pernilla

Jag jobbar åt den där stora skvallerblaskan som du skrev om. Jag har plåtat bärplockare åt dem med.

2012-07-31 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback