Flygcert och svanar

I dag hämtade jag ut mitt flygcert så nu är min tillfälliga lapp utbytt mot den riktiga. Den nya ser nästan exakt ut som den förra för det här är bara en liten lapp det med. Efter att jag hämtat ut den åkte jag vidare till Martin för att låna en ny flygbok. Jag ska fortsätta att plugga och ta några lektioner till så att jag får flyga i mörker också. För det behöver jag bara ta lektioner jag behöver tack och lov inte flyga upp igen.

 

När jag åkte till flygplatsen dagen då jag skulle flyga upp tittade jag ut på åkern där det brukar sitta svanar, för jag tycker att jag brukar få tur varje gång jag ser en svan men där satt det tyvärr inga. Jag gick in till killarna på rampen för att be om hjälp att ta ut planet och när vi började gå mot hangaren kom det 25 svanar flygande och alla tog en omväg över mig innan de vände och flög bort igen.

 

- Jag tycker att jag får tur varje gång jag ser svanar, tror du det här betyder att jag kommer klara uppflygningen? frågade jag killen som följde med till planet.

Men han verkade inte tro på sådant flum för han svarade:

- Nej, jag tror det betyder att snön kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback