Tack Gertrud!

Min gulliga lågstadielärarinna Gertrud hade fixat så att det låg ett fint brev i min brevlåda i morse. Hon grattade mig till flygcertet och skrev ”Segertecken för dig”. I brevet hade hon lagt med en bild från lågstadietiden där jag sitter bland en massa chips och gör just segertecknet. Verkligen roligt och snällt! Hon är alltid så omtänksam.

 

Det är annat än vad en annan före detta lärarinna är. En gång mötte jag henne på en parkeringsplats då hon kom halvspringandes emot mig med ett enormt leende.

”Vad är det nu då?” tänkte jag.

Men det var inte till mig hon log, för hennes man gick tydligen bakom. Hon stannade i alla fall till när hon närmade sig mig:

”Jag trodde att det var din mamma jag mötte”.

Charming. Jag ser tydligen ut som en pensionär. 

 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh gulliga Gertrud!
Stort GRATTIS från oss också.
Kramar

2012-11-17 @ 19:32:56
Postat av: Pernilla

Tack snälla Jennie! Kram

2012-11-17 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback