Barn

Annika från Sundsvall kom hit och jobbade med mig i dag. Vi träffade en mamma och hennes son. Barnet som är fyra år var proffsig och tog många egna initiativ. Först kom han utklädd som pirat, därefter svidade han snabbt om till en hockeyspelare. Efter det blev han riddare och sedan var det nåt med Star Wars.

 

Annika har också en son. Förra året när han fyllde år kramade han om sina kompisar extra mycket eftersom han skulle vara hemma dagen därpå. Han blev väldigt missnöjd morgonen efter när han förstod att han visst skulle till dagis trots att det var hans födelsedag.

- Skulle inte du vara hemma? frågade de andra barnen.

- Jag trodde det, svarade han besviket.

 

Förra veckan fyllde han år igen och då var han tvungen att dubbelkolla:

- Måste man verkligen gå till skolan när man fyller år?

 

Jag hade fixat presenter som Annika tog med hem till honom och när han öppnat dem ringde han och tackade. Jag som väldigt gärna vill att de ska flytta till Gävle var nära att sjunka till en riktigt låg nivå och säga:

- Du kommer att få flera paket om du flyttar hit…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback