Blandat

Mina dagar börjar rätt lika. Jag går upp, äter frukost, tittar flygvädret, ringer flygläraren som också konstaterar att vädret är för dåligt, bokar av planet och åker till gymmet. Där går det desto bättre. Eller det känns i alla fall inte tråkigt att gå dit längre. I dag funderade jag till och med på att träna två muskelgrupper på en och samma gång men det stannade vid tanken.

 

Min vän Jessika och hennes pojkvän var nyligen och hälsade på hemma hos mig. Hon är stark. Jag kommer ihåg att hon hade tiokiloshantlar när hon var nio år som hon enkelt tränade sina biceps med. Jag var tvungen att använda båda armarna för att lyfta en, men det var kanske inte så konstigt för redan då åt jag mest kakor och hade inget större intresse för mat. Ofta tog jag med tallriken ut och satt på bron och åt och då visste grannen som var Jessika att hon skulle komma förbi med en servett. Däri tog hon min mat som hon sedan sprang och kastade i bäcken. Det var ett riktigt fint samarbete.

 

När hon var på besök var hon i alla fall lika smal och vältränad som vanligt. En kort tag efter besöket fick jag ett sms att jag snart skulle få höra en nyhet ifrån henne och bara några veckor efter det (i dag) kom ett mms på en liten nyfödd bäbis. Hennes bäbis som hon fött. Det är helt obegripligt för hon satt ju här nyss, pinnsmal och allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback