lördag & söndag

Martin tyckte att jag skulle komma till honom och titta på Brynäsmatchen i går. Jag messade att jag hade ett jobb klockan 16.18 men att jag kunde komma dit och göra bilderna direkt efter det. ”Kunde inte jobbet varit på en lite mer exakt tid? Typ 16.18.32?” messade han tillbaka. 

 

Jobbet var att plåta ett extra långt och tungt tåg. Det var inte helt lätt att dokumentera tyngden men Martin som såg bilderna tyckte i alla fall att det såg långt ut. Jag sa till lokföraren att jag ville ha lite bilder inifrån loket också men det gjorde jag mest för att få komma in på ett studiebesök.

 

Tidigare hade jag sagt till Martin att jag fixat vin så medan jag jobbade satt han där helt törstig i soffan. ”Håll ut, vinet är på väg” messade jag och skyndade mig dit med datorn i ena handen och vinaren i den andra, men han fick dricka själv för när tågbilderna var skickade hade jag ännu ett jobb. Då välkomnade jag NHL-spelaren Cody Franson, som ska spela i Brynäs, till Sverige. När även det jobbet var skickat gick Martin och jag vidare till Harrys för att äta middag med några från Arbetarbladet och deras vänner.

 

Flygläraren ringde i dag på förmiddagen och frågade om jag ville flyga och det ville jag. Jag var lite förberedd på det och hade kollat med alkoholmätaren på kvällen så att det skulle fungera. Man måste ju vara toknykter för att få ta sig upp bland molnen. (Man ska ha fått köra bil i åtta timmar innan man får flyga) I dag satt läraren med i planet och i och med det ”gick motorn sönder” nästan hela tiden. Efter ett tag tyckte jag att motorn hade gått sönder färdigt för i dag, så då satt jag med handen kvar på gasen så att han inte skulle kunna dra av den. Fast det var till ingen nytta för då drog han av bensinblandningsreglaget istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback