Tjejfest

Kattis bjuder på tjejfest i kväll. Den är på lagom avstånd från mig för det är i ett av husen bredvid. Ulrika är där och hjälper till med maten. Nu är bilden till bloggen fixad och jag ska börja med texten…
 

- Säg någonting smart nu då så att jag kan blogga om er.

- Det blir inte naturligt det där, det är meningen att du ska sitta där några timmar och så väljer du ut godbitarna, säger Kattis och lägger till att hon måste gå och kissa.

- Hur går det med flygcertet då? Är vi framme snart? frågar Ulli.

- Jag var där och skulle flyga i dag, men då blev molnen för låga precis.

- Jaha. Så du åker ut och trycker lite där bara? Katta, hur går det med dom där champinjonerna? undrar Ulli.

- De sköter väl sig själva där på spisen, svarar Kattis.

- Ni måste rycka upp er, det blir ju ingen blogg av det här…

- Vi dricker för lite, vänta ska jag öppna en vinare, säger Ulli.

 
Nu kom Kattis man hem. Han tänker vara i källaren säger han för han har ingenstans att vara.

- Jag ska spela biljard men fram till det så sitter jag i källaren med en öl och en påse chips.

 
Fast han går inte ner i källaren…

- Jag är ledsen att jag inte håller mig undan men jag har ingenstans att vara just nu. Jag sätter mig bredvid Pernilla istället. Jag sätter mig och super med henne.

 
- Nu tog jag kanel istället för svartpeppar. Pernilla, det är kvällens händelse, säger Kattis.
- Jag är trött på ert matprat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback