Brynäsmatch med Martin

 

M: ”Jag vill veta vad du tycker om kvällen. Känner du att jag har varit jobbig så skriver du det, känner du att det har varit roligt så skriver du det, känner du att det har varit mittemellan så skriver du det.”

Det är Martin Andersson på Gävle Nyhetsbyrå som sitter och dricker vin och väntar på att jag ska blogga om honom.

M: ”Det är huvudsaken att jag kommer med", påpekar han gång på gång.

M: ”Du har ju sagt att du skulle citera mig på en massa grejer, visa nu din observationsförmåga.”

M: ”Så vill jag att du skriver att i dag knöts säcken ihop när mästarvepan hissades till taket, det sa jag ju när du skulle parkera. Det är därför jag har klätt upp mig. Guldet kom hem till slut.”

M: ”Jag skulle kunna dö när som helst och jag har ändå fått uppleva det jag ville. Det är väl en skön känsla? Citerar du mig på det nu?”

Jag: ”Ja.”  

M: ”Kan du tänka dig att min barndomsdröm gick i uppfyllelse och du fick ju se min glädje på Heartbreak. Kommer du ihåg det? När jag röjde på dansgolvet.”

Jag: ”Gjorde du det för Brynäs skull?”

M: ”Ja, jag ville spela ut min glädje. Kommer du ihåg det?”

Jag: ”Ja Martin, det kommer jag ihåg.”

 

Kvällen hittills: Martin frågade om jag ville följa med honom på hockeyn när Brynäs tog emot Linköping. Direkt när vi kom in skulle han dricka en öl och han skulle vara i baren där han ibland laddar inför match när han är ledig, så där stod jag och drack vatten och tittade på. Några personer som såg att jag plåtade Martin ville också vara med på bild. Tjejerna håller på Färjestad men jag tror att killarna bakom håller på Brynäs. TV4-Anders försökte vara snäll och tyckte att jag skulle köpa in mig på hans 50/50-lotter men jag tackade nej för jag skulle skämmas över att ta halva summan om han väl vann. Linus som skriver på Brynäsbloggen fick också vara med på bild. 
 
M: "Grabbarna vann ju mot Linköping med 3-1. Det måste du också skriva."
 
 

Kommentarer
Postat av: M

P: "Skriv inget ofördelaktigt så att jag hamnar i dålig dager."
Jag: "Vad tar du mig för? Jag som är så snäll hela tiden."
P: "Bra."
Jag: "Ett så fint inlägg förtjänar inget annat än en enkel hyllning."

2012-09-23 @ 18:10:59
Postat av: P:

P: Tack Martin!

2012-09-23 @ 21:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback