Högt och svajigt

En konstruktör valde att sätta en motor högt uppe i ett torn i Söderhamn och inte nog med att den satt högt uppe i tornet, man var dessutom tvungen att gå ut cirka 20 meter på en smal gång gjord av halvruttna brädor och med dåligt räcke för att komma fram till den.

”Det blir bättre bilder om jag står kvar inne och fotograferar med ett teleobjektiv”, försökte jag.
Men det tyckte inte reporten. Han erbjöd sig att hålla mig i handen om jag var rädd. Jag skulle plåta bytet av den där motorn så det var bara och förtränga min höjdrädsla och pinna iväg ut. Det blåste och tornet vinglade fram och tillbaka. Bilderna blev skarpa trots att armarna var skakiga. I Iggesund gjorde jag ett till jobb, men det var tack och lov på markplan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback