Arga

Fina-Lina och jag jobbade på förmiddagen och direkt efteråt åkte vi till stranden. Tre tjejer som var cirka 12-14 år låg bredvid oss och en av dem hade en riktigt dålig attityd. Hon skällde på de andra, sparkade sand och hotade att kasta deras mobiler i vattnet. Vi låg och tittade på dem för att förstå om argbiggan skämtade eller inte. Hon blev ordentligt störd på att vi glodde och gick hotfullt fram och tillbaka för att stirra på oss. Jag tyckte att ungen var skitläskig medan Lina inte kunde låta bli att skratta. Det hela blev inte bättre av att jag fick syn på en andunge som hade lika risig inställning till sina vänner. Den öppnade sin lilla andnäbb och rusade gapande på sina andkompisar. Den rusade runt som en liten galning och då började jag också skratta men alltså inte åt argungen utan åt arganden. Det hela slutade i alla fall helt odramatiskt med att tjejen stannade upp, gav oss en lång arg blick och gick därefter hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback