Alla hjärtans dag

Matte ringde för att berätta att han skapat ett facebookevenemang och bjudit in sina killkompisar till en hockeykväll på Alla hjärtans dag.

- Jag valde med omsorg ut kompisar som är sambo eller har flickvän och jag skrev att de skulle svara snabbt för att jag skulle beställa catering mat. Men jag hade inga som helst avsikter att faktiskt beställa någon mat för jag tänkte att alla skulle svara ja och när de sedan berättade för flickvännerna att de skulle hem till mig på torsdag skulle det bli ett djävulskt liv. Jag bjöd inte min kusin till exempel för hans tjej är i Thailand så han hade kanske kunnat komma.

- Hur gick din plan då?

- Jo, jag pratade med XXXXX i går och hans tjej hade nästan vänt upp och ner på hela huset och honom för att han missat vilken dag det var och han är inte ens hockeyintresserad. Sedan när livet var i full gång meddelade jag på facebook att det var inställt.

- Varför gjorde du det där? Unnar du dem inte att vara lyckliga?

- Det var för att hamna i din blogg och det var egentligen inte för att vara taskig utan mest för att ironisera över Alla hjärtans dag och så kanske det spelar in att jag är singel själv också.

- Du ville att det skulle bli bråk alltså?

- Näe, näe. Jag vet inte. Lite. Vill man det? Lite diskussion i alla fall.

- Ska du åka till Falu Gruva och gå på singelkväll då?

- Nej, jag dejtar nu.

- Gör du? Vem då?

- Hon jag tog hem förra helgen.

- Vad roligt!

- Nej, jag dejtar inte henne. Det hittade jag bara på. Jag vill inte vara ensam på Alla hjärtans dag.

- Duschar du samtidigt som du pratar i telefonen?

- Ja, det kan du avsluta med.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Han är rolig. /Cat

2013-02-14 @ 21:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback