TV

Ungefär varannan dag har jag haft högläsning ur tv-tablån. Själv struntar jag i vad det är på tv men det är en kille som sitter i finkan som ringt och undrat vad han kan förvänta sig av kvällen. Till tv-myset har han fått en termos med te och fyra smörgåsar. Nu har han bytt fängelse och i och med det har jag läst färdigt, för på det nya stället är det citat ”lyxigt”. Där finns det nämligen text-tv. Smörgåsarna är utbytta mot morötter och han är riktigt nöjd med bytet. ”Det är jättegott att knapra på dem.” Utsikten från fönstret har också graderas upp. Nu ser han ingen stor mur utanför utan en skog. Han verkar i det stora hela riktigt nöjd med sitt nya boende. Jag frågade när han ska lämna allrummet och gå hem till sig och han reagerade lite över mitt ordval. ”Hem till mig? Ja, hemma hos mig blir jag inlåst klockan sju ungefär. Hemma hos mig är det mys, mys.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback