Statusuppdateringar

Min 52-åriga vän Britt säger att det sprakar till i hennes hjärna varje gång hon ser ”Hej Britt, vad är på gång?” på facebook. Hon sätter direkt igång och formulerar förbjudna statusuppdateringar. Sådana som man inte skriver. Hon bloggade några exempel bara för att visa vad som pågår i hennes hjärna. Britts man tyckte att det hon höll på med var konstigt och hennes dotter tyckte inte att det var så kul.

 

Hennes nästa inlägg var det här:

Sitter hemma hos mamma och skäms litegrand när jag läser mitt förra inlägg. Jo, jag kan fortfarande tycka att det är roligt. Även om jag nu inser att jag är rätt ensam om det. Men den sista skämtsamma statusuppdateringen hade jag väl kunnat skippa? Underlivshumor, även när de kommer från mig, är inte kul. Bara om det skulle råka vara jäkligt kul, och det var inte mitt skämt. Trots att jag själv höll på att skratta ihjäl mig. Mitt nästa inlägg blir seriösare.

 

Britt är i alla fall inte ensam om att tycka att det är roligt, för jag tycker också det. Här kommer hennes exempel…

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul! /Cat

2013-01-19 @ 12:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback