Bil köpes

Min fotokollega Per Groth hade det lugnt på jobbet i dag. Lite för lugnt till och med. Han ringde upp mig.

- Pernilla, jag har köpt en bil. Nu. Osedd. Det är precis en sådan jag letat efter. Den lades precis ut på blocket och jag ringde direkt. Jag ska betala handpenning i kväll.

- Du betalar ingenting!

- Nej, jag håller på att kolla upp det. Kan du ringa och kolla om bilen fortfarande är till salu?

Jag ringde men fick inget svar. Per kollade då registreringsskyltens rätta ägare och hon hade ingen koll på att hennes bil låg ute på annons. Hon blev helt stissig så Per fick lägga en stund på att lugna henne, sedan blev det en polisanmälan. Per letar vidare, han vill ha en diesel med automat om någon har en på lager och vill sälja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback