Flygplan

Nu är det tydligen flygplansköpartider. Kim som utbildade sig samtidigt som mig har köpt ett, Daniel hade redan ett och Lennart åker och hämtar sitt på tisdag. Själv är jag utan, men en av klubbarna som jag är medlem i har i alla fall köpt ett nytt och det firades med tårta i dag. Jag passade på att skriva mörkerflygteoriprovet före tårtan så nu kan jag äntligen börja läsa de böcker som legat på vänt. Om det inte vore så att jag lånat mörkerflygboken av en kompis skulle jag ha eldat upp den i en liten påskbrasa. Jag gjorde även ett tekniskt prov på klubbens Ultralätta flygplan. Sådana prov måste man göra på alla plan man ska flyga. Det här planet kan tydligen veckla ut en fallskärm om det går åt pipan och så glider hela planet ner med hjälp av den. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback