Grattis Matte

Matte fyller 31 i dag och det ska firas. Jag bakade en kladdkaka åt honom men han har inte tid att komma och äta upp den. Det blev ett födelsedagskalas här i alla fall för en träningskompis kom förbi med en försenad present till mig. Jag fick en ny träningströja så i morgon ska vi träna tillsammans klockan 09.00 och då ska jag ha den på mig. Matte önskade sig en dikt så den kommer här.

 

Ja visst gör det ont när knoppar brister.

Varför skulle annars våren tveka?

Varför skulle all vår heta längtan 

bindas i det frusna bitterbleka?

Höljet var ju knoppen hela vintern.

Vad är det för nytt, som tär och spränger?

Ja visst gör det ont när knoppar brister,

ont för det som växer och det som stänger…
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fiiiiiint!!! :-)

2013-03-21 @ 12:17:27
Postat av: Anonym

CENSUR!!!!

2013-03-21 @ 16:26:04
Postat av: Anonym

Tack

2013-03-21 @ 21:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback