Kamratposten

I dag kom nya KP i brevlådan. Den är som vanligt grymt bra. Jag lägger ut två nya Prat där barnen skriver själva.

 

Vill inte bli stur. Varför vill alla bli stora så snabbt? Jag vill bygga med lego, klättra i träd, ha tårtkalas och leka lekar. Jag började nästan gråta när min kompis kom till skolan med smink och handväska. Jag går klädd i mönstrade, färgglada kläder och strumpbyxor! Alla andra har typ tajta magtröjor och tajta jeans, jag känner mig lite konstig. Jag fattar inte varför alla vill växa upp så snabbt. Det finns oceaner av tid att vara vuxen, men bara en ynka liten sjö till att vara barn. Ta vara på sjön! Är någon som jag?

 

Plugget knäcker mig! Jag är en 15-årig grabb som håller på att kämpa mig igenom nians sista månad. Jag är riktigt arg. Jag tycker nämligen att alldeles för mycket tid läggs ner på utbildning. I högstadiet spenderar man all sin tid på att plugga – man hinner ju inte leva! Vuxna människor tror att nyckeln till en lyckad framtid är kunskap och utbildning. Till viss del har de rätt – men ett RIKTIGT lyckligt liv får man genom att leva så mycket man kan när man är ung. Som det ser ut nu får vi inte det. Vi bara pluggar och lär oss en massa onödigt skit. Livet blir enformigt och tråkigt och detta leder till depression.

 

Till Jimmy som jobbar på TT och brukar rätta mig ibland: Jag kommer fortfarande ihåg att man spenderar pengar och tillbringar tid, men nu skrev jag bara av en annan text så allt är lugnt. 


Kommentarer
Postat av: Spöke

Nu kan man ju förstås välja att leka med lego och klättra i träd även efter att man blivit vuxen om man så vill, det är bara så synd att alltför många vuxna alltid väljer helt galet fel i såna frågor, och kanske i synnerhet här i stela lilla landet lagom.

2013-05-22 @ 17:30:37
Postat av: Anonym

Sant. Man ska ha en massa skoj hela tiden.

2013-05-23 @ 20:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback