Lägenhet

Gymnasielärarinnan som jag hade i fotografi är riktigt bra, så bra att hon gärna får låna min lägenhet nu när hon är på besök i Gävle. Jag köpte en hel del varor som jag stoppade in i kylskåpet så att hon ska ha någonting att äta också. Min bror tittade in där i förrgår och blev orolig.

- Vad lever du av? Det är inte alls bra att dricka så där mycket läsk.

- Men jag dricker inte läsk, det är ju därför den står kvar.

Hans oro blev inte mindre när han märkte att mina hundar rusar till dörren så fort glassbilen kommer.

Fotolärarinnan är inte här för att lära mig laga mat utan vi ska fixa inför utställningen på Konstcentrum som börjar på lördag. Filmläraren Conny är också med och grejar och han är toppen han med, men han har en egen lägenhet att bo i. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback