Måndag

Det är trevligt i Stockholm. Jag var där och jobbade i dag igen. Jag träffade ett par som hjälper fattiga i andra länder och det var inspirerande att höra om det. Nu ska jag lägga mig och bli mer inspirerad. Bibliotekarierna har egna tipshyllor där de ställer böcker som de gillar extra mycket. En av bibliotekarierna tog en bok från sin hylla och gav den till mig.

- Du kan väl läsa den här och berätta för mig om den är bra.

- Men du tog den ju från din egen tipshylla. Har du inte läst den? Du måste väl läsa böckerna du tipsar om?

- Det är min hylla. Det är väl jag som bestämmer över den?

Nu ska jag alltså hjälpa bibliotekarien att bestämma om boken platsar där. Hittills har jag läst halva och hon verkar ha gissat rätt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback