Sång och konst

Winston var på besök i dag. Han gillar när man sjunger för honom. Direkt när man avslutat en sång säger han:
- Mer!

Annat var det när jag skulle konfirmera mig och vi var på ett ålderdomshem för att sjunga. Mitt i en sång hörde vi en av de boende beklaga sig:

- Måste vi ha det så här?

Efter ett litet tag till fick hon fullständigt nog.

- Nej, nu går jag, sa hon och rullade ut med sin rullator.

 
Jag lägger ut en bild som Winston gjorde i dag.

- Är det en katt?

- Nä.

- Är det en hund?

- Nä.

- Är det en fågel?

- Nä?

- Är det en bil?

- Nä.

- Är du en konstnär?

- Ja.

Det måste kännas tungt att vara konstnär när ingen ser vad man ritar. Efter många gissningar visade det sig vara en hare. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback