Torsdag

När vi var på intervjun i dag knackade den åttaåriga sonen mig på axeln direkt när jag satte mig i fåtöljen:

- Vill du att jag ska dansa gangnam style för dig?

Det ville jag.

- Ska du inte ta en bild på mig när jag dansar?

Det skulle jag så klart och han frös rörelsen varje gång jag höjde kameran.

 

Lite senare knackade han mig på axeln igen:

- Vill du veta vilken tavla jag tycker bäst om?

- Ja, vilken är det?

- Det är Mona Lisa. Det är någonting med hennes leende och hennes blick som gör att människorna känner sig sedda när de går förbi.

 

Efter jobbet åkte jag till biblioteket för att titta på den utklädda bibliotekarien. Vi drack kaffe och åt kakor i barnhörnan. Hon tog en bild på mig som hon la ut på facebook med texten ”När man får oväntat besök”. Sedan skrattade hon åt ironin i det, att någon kommer in på biblioteket. Passande för dagen så valde hon ut en skräckdäckare åt mig som hon sa att jag knappt kommer våga läsa. Dessutom valde jag ut två egna böcker och fem filmer. Jag reserverade även två böcker och bibliotekarien tycker en av dem verkar så bra att hon också ska läsa den.

- Reserverar du den åt mig? frågade jag.

- Ja, jag ska bara sätta upp mig själv först. 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Gu' vilka sköningar till bibliotekarier som jobbar på "ditt" bibliotek. Avis.

2013-11-25 @ 15:24:22
Postat av: Pernilla

Du åker ju förbi där fem dagar i veckan. Det är bara att börja stanna till där så blir det ditt också.

2013-11-25 @ 20:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback