Tips från advokaten

En advokat som har väl insikt i överklassen har givit sig själv en ny uppgift och den uppgiften består i att lära mig ett och annat viktigt här i livet. Han ringer då och då och upplyser mig om saker som han tycker att jag bör känna till. Senast har han försökt få mig att förstå vikten av namn, att det har stor betydelse vad man döper sina barn till. Det finns enligt honom många socialgrupp tre namn som man inte bör använda. Min whateverinställning har gjort att de tre senaste samtalen har handlat om just det. Han märker att jag inte riktigt tar det han säger på allvar så han släpper det inte. Jag gillar honom för hans uthållighet. Jag frågade honom vilken socialgrupp Pernilla tillhör. Det blev en för lång tystnad så jag hjälpte honom:

- Okej, jag förstår, Pernilla är ett socialgrupp tre namn.

- Nej, men socialgrupp två.

Ja, hur jävligt det än är så får jag försöka leva med det. 


Kommentarer
Postat av: micke

Underligt det där. I England är det tydligen helt ok att vara överklass och heta Pippa.

Angående ditt tidigare inlägg; låter som att det blir du som får bjuda alla på fika den närmsta tiden :)

2013-09-08 @ 21:01:03
Postat av: Pernilla

Haha. Tänk om hon dessutom skulle gifta sig med Brad.

Ja, jag måste bjuda många, annars blir jag fet.

2013-09-10 @ 20:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback