Lina och Emma

I dag kom Lina hit från Göteborg. Jag skyndade mig till henne efter jobbet för att göra ännu ett armband. Denna gång i silver och rosa. Elvaåriga Emma var också där och hon hjälpte mig att välja pärlor. Emma pratar bara med vissa människor. Det kallas selektiv mutism. Hon pratar mest med sin mamma och med andra barn, men om någon vuxen är i närheten pratar hon inte med dem heller. Lina och jag gjorde tidigare ett reportage om henne och hon skrev då svaren i ett block. I dag hade hon inget block utan nickade istället till svar så vi ställde bara ja och nej frågor till henne. I skolan om någon som inte känner Emma försöker prata med henne säger hennes kompisar utan omsvep att Emma inte pratar. Social är hon i alla fall. Hon är mysig att umgås med och hon tycker mycket om Lina. Så mycket att hon vill åka och hälsa på henne i Göteborg och hon skickar meddelanden på telefonen att hon längtar efter henne.  
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Bilder! och fint armband.
Sånt skulle jag vilja ha i present.

Kram K

2014-05-01 @ 11:32:41
Postat av: Pernilla

Jag ska försöka fixa det. Kram

2014-05-01 @ 18:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback