Söderhamn

I dag var jag i Söderhamn på jobb. Jag träffade ett litet barn som nöjt satt och åt när jag kom in men som genast började gråta när han fick se mig. Det tog lång tid innan han hämtade sig från chocken. Hans tvillingbröder satt bredvid och tittade på. Den ena hade en napp i munnen och en i handen medan den andra satt och sög på sina fingrar. Han verkade inte bry sig över orättvisan i det.

 

Innan jobbet lunchade jag och reportern på Dragonen. Vi har tidigare gjort jobb på ägaren där som skänker ambulanser och brandbilar till olika länder. Ägaren ville bjuda oss på maten men det ville inte vi. Det är svårt att förstå att hans restaurang går runt för han bjuder många. När han ska stänga på kvällen ordnar han dessutom matlådor som han delar ut till grannar och andra som vill ha. Vi kom överrens om att han kan bjuda oss nästa gång istället och då har han bestämt att vi ska få kurdisk mat.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback