Bibliotek och fotboll

Äntligen har Valbo bibliotek öppnat efter sommarvilan. När jag kom på det var jag där två gånger samma dag. De skänker bort en massa bra böcker nu så det är bara att åka dit och plocka om man vill äga. Själv har jag läst boken "Rensa i röran" och därför vill jag egentligen inte ha så mycket prylar och böcker, men den gulliga bibliotekarien Helena kom med ett glas lemonad till mig och så plockade hon fram flera böcker som hon tyckte att jag skulle ta med hem. Jag lånade en film också.

– Är den bra? frågade jag.

– Titta på den så kan vi prata om den senare.

Så brukar Helena svara när någonting är skit men hon ändå vill ha upp lånestatistiken. Jag tittade på den direkt och åkte tillbaka och drack mer lemonad och käkade då även kakor till. Helgen har varit riktigt lugn och det är på grund av alla böcker som jag har hemma nu. I fredags var jag ut och åt men jag höll mig nykter så att jag skulle begripa vad jag läste när jag kom hem. I går var jag också hyfsat nykter och gick hem tidigt för att läsa. Det är lätt att bli asocial efter ett besök hos Helena men om ett tag ska jag göra ett läsuppehåll och åka hem till Mats och kolla på AIK-Gefle. Det är för övrigt min kompis som också heter Mats som kommenterar matchen på C More. I vanliga fall sitter jag på O'Learys med en tredje Mats och tittar på Gefles bortamatcher men han är på semester. En fjärde kompis som heter Mats ska bevaka matchen åt allsvenskan.se. Han fyller dessutom år i dag. Grattis! 


Kommentarer
Postat av: TH

Det gick lite si och så för Gefle va...

2014-08-11 @ 15:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback