Samtal med Winston 2 år

Milia och Winston hälsade på i går. Winston är rolig att prata med.

– Har du teletubbies faster?

– Nej, det har jag inte.

– Varför har du inte teletubbies?

– Ja, jag antar att det är för att jag har hundar och andra saker istället.

– Jag har en film hemma med teletubbies.

– Jag kan googla upp teletubbies på datron om du vill. Vad heter alla de där?

­– Den lila heter Tinky Winky, den gröna heter Dipsy, den röda heter Po och den gula heter Laa-Laa.

– Den där Laa-Laa är lite läskig va?

– Nej, det är den inte.

– Den ser ut att vara läskig.

– Du, jag är fortfarande rädd för tomten.

 
Min kompis Matte gjorde en lite för bra tomteinsats som satte sina spår i Winston. I flera månader efteråt pratade han om tomten. I går redde jag i alla fall ut det där.

­– Nu ska vi på tomteterapi Winston. Kom så får du se att tomten är snäll.

Jag tog fram några tomtar.

– Ser du vad snälla de är?

– De där tomtarna är gjorda i porslin va?

– Ja, men du ser ju ändå att de är snälla. Eller hur?

­– Behöver den där blomman vatten?

– Nej, det tror jag inte och nu byter du ämne. Visst ser du att tomtarna är snälla?

– Ja, jag ser att tomtarna är snälla.

­­– Bra, då behöver du inte vara orolig för tomten mer.

– Nej, det behöver jag inte vara. 
 
Milia har inte börjat prata än så hon får vara med på en bild istället. 
 

Kommentarer
Postat av: Cat

Söt bild! :)

2014-08-31 @ 19:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback