Affirmation

Jag har varit övervakare i mer än 15 år så nu för tiden hjälper jag bara till om någon frågar efter mig. För tillfället är jag övervakare åt två killar och i morse fikade jag hemma hos en av dem. Han hade satt upp en lyckobringare som jag köpt åt honom när jag var i Tanzania, man kan ju alltid hoppas att han får mer flyt i livet nu.

 

Tidigare pratade jag med en bankrånare som också vill att det ska gå bättre i hans liv. Jag tipsade om en bok som lär ut hur man affirmerar och att man med tankens kraft kan förändra sin bild eller sin situation och så kommer det att bli så.

 

­– Det står till exempel att om man vill ha en bil så kan man tänka positiva tankar om det och så kommer man till slut lyckas få den.

 

– Ja, det där tror jag också på. Men vill jag ha en bil, då tar jag en bil. Det går mycket snabbare så.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback