Grattis Mamma!

Tvååriga Winston ringde nyss och beklagade sig över oredan i huset:

– Vi har stökigt hemma.

– Du får väl göra någonting åt det då.

– Ja, men vi behöver hjälp.

– Jag har stökigt själv.

– Varför det?

– Ja, det kan man undra.

– Mamma jobbar.

 

Winstons mamma jobbar och min fyller år. Jag tänkte först ge henne en utlandsresa men hon vill inte ha någon. Jag har tjatat och tjatat om det och hon fräste till slut som en katt när jag tog upp det. Jag berättade det för min kompis Annelie som konstaterade att mammorna verkar ha kommit in i en ny trotsålder. Eftersom mamma vägrar åka utomlands ska vi i alla fall gå ut och äta fyrarätters i kväll. Först ville hon inte det heller, men då påpekade jag att hon får väl vara nöjd över att hon slipper utlandet i alla fall.

 

I morse var jag och köpte flera olika bakelser också så att vi kan festa hela dagen. Hon fick även ett presentkort på en massage. Tidigare när jag givit henne det har hon inte visat någon som helst entusiasm utan svarat att jag kan ta den själv. I dag fick hon ett presentkort på en fotmassage istället för en vanlig massage och då blev svaret i alla fall: ”Tack, vad mysigt!”

 

I somras fick hon en för tidig födelsedagspresent i form av en åkgräsklippare, för jag tröttnade på hennes suckande när hon skulle klippa gräset. Den där åkgräsklipparen är riktigt rolig så det är mest jag och Winston som fräser runt på den.

 

Grattis världens bästa mamma! Önskar världens bästa barn. (Jag) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback