Helgen

Bocken packade ihop och åkte till Kina i dag. Jag var där åt TT och vinkade hej då.

 

I fredags var jag ut med Tina och hennes mäklarkompisar. Jag hade tänkt dricka två glas vin men det blir lätt ändrade planer när man går ut med de där Stockholmsmäklarna.

 

I lördags var jag ut och åt med Lisa och då var jag nykter. Hon hjälpte mig begripa ett och annat. Jag har trott att de flesta djurvänner är fina och bra människor men det kan jag släppa.

– Pernilla, Hitler var en riktig djurvän.

Hon googlade upp den här meningen åt mig: ”Många av naziledarna var också uttalade djurvänner och vegetarianer. Hitler hade planer på att förbjuda allt ätande av kött och var mycket kärleksfull mot sina hundar.” Lisa brukar även granska rasister och nazister och många av dem är djurvänner och jobbar för att få fram olika djurrättslagar.

 

Så från och med nu räcker det inte med att bara vara djurvän för att jag ska bli imponerad.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback