Kärlek

I helgen gjorde jag och Annika reportage om flera kära personer. Först träffade vi ett par som efter sex år fortfarande är nykära och längtar till varandra när de är på jobbet. Det var väldigt fint att se.

 

Efter det träffade vi en polyfamilj som består av en tjej och två killar. Alla är kära i varandra och bor tillsammans. De var riktigt mysiga de med. Tjejen bad om att få godkänna bilderna som jag väljer ut.

– Är det någonting särskilt du kommer att titta efter? frågade jag.

– Ja, att hon inte ler för mycket, svarade en av killarna.

– Vi tre var med på bild en gång och då log jag så mycket att folk kommenterade det hela med: ”Men måste hon se så där nöjd ut då?”

 

En vän till mig verkade i alla fall förstå att hon har rätt att vara nöjd. Om mitt polyreportage sa hon så här:

”Va? Vilket lyx! Hur har hon fått till det så där bra?”

 

Efter jobben hade Annika sightseening med mig. Först åkte vi till Borgvattnet och tittade på en gammal prästgård som är ett av Sveriges mest kända hemsökta hus och därefter åkte vi och tittade på en Thailändsk Paviljong. Jag lägger ut bilder på det. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback