Kungliga Klubbarnas Fest

Nu har jag fått min årliga inbjudan till att festa med Kungen och Drottningen. Det är som vanligt bal på Grand Hôtel i Stockholm och jag kommer som vanligt att tacka nej. Någon gång ska jag ta på mig min balklänning och gå dit, men det blir inte i år. Klänningen köpte jag för övrigt av en skeptisk försäljare.

– Har ni någon silverklänning? frågade jag när jag kom in.

– Nej, det har vi inte, svarade hon.

Jag gick in i alla fall och hittade en fantastiskt fin klänning.

– Men här hänger ju en silverklänning, sa jag.

– Ja ja, men den kostar, svarade den mindre charmiga damen.

 

I kväll har jag i alla fall tackat ja till att gå på Mattes ”Köksinvigningsmys”. Han ska laga mat och allt. Han har till och med kommit ihåg att jag är vegetarian och ska laga någonting särskilt åt mig. Det här är riktigt stort. Mig veterligt har Matte aldrig stått vid en spis tidigare. Han äter bara ute. Här kommer ett inlägg från Matte angående festen: Skulle ev behöva hjälp med några detaljer imorgon innan gästerna kommer. Inget svårt, men jag klarar det inte. Någon frivillig? Tar typ en kvart.

Vad ska göras? undrade en som är bjuden.

Hacka rödlöken, svarade Matte. 

 

Bilderna på Kungen och Drottningen ligger på en hårddisk som är alldeles för långt bort för att jag ska orka ta fram dem, så därför får Victoria vara med istället. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback