Reportage

I går kom det tre tidningar på posten. Jag har bland annat med ett reportage om Julia och Emma som vill krossa fördomarna om vem som blir våldtagen. Emma våldtogs av en kille hon träffat på ett uteställe och Julia utsattes för psykiskt, fysiskt och sexuellt våld av sin dåvarande kille.

– Min psykolog har hjälpt mig otroligt mycket, säger Julia.

– Det är fantastiskt att kunna känna sig lycklig och på väg till att bli hel igen, säger Emma.

De hjälper nu andra och har startat föreningen Tillsammans.

 

Jag träffade även Birgitta som våldtogs och misshandlades som 14-åring. De onda som bitit sig fast under alla år är på väg att ge vika.

– Mitt hjärta är på väg att bli helt igen, säger hon.

Birgitta har skrivit boken Hela mitt hjärta.

 

Jag har även träffat Torbjörn som körde ambulansmännen i sin bil när ambulansens däck gick sönder. Det räddade Gunilla som svimmat och inte kunde andas.

– Man läser om så mycket elände som händer i världen, då känns det viktigt att lyfta fram sådana som Torbjörn. Man får tro på mänskligheten och hoppas att det finns fler goda människor än onda, säger Gunilla. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback