Hallaca

I morse var jag och fotograferade en tjej som äter LCHF-mat för att må bra. Själv fick jag Hallaca i dag och det gjorde mig gott. Min kusins fru kommer från Venezuela och där brukar man äta Hallaca till jul. Det är en rätt som görs i bananblad och det tar två dagar att tillaga det. Sol som min kusins fru heter åkte från Uppsala för att bjuda mig på den maten. En läkare som hon känner försökte sätta stopp för det, för när han fick nys om att hon gjort sådana försökte han köpa loss dem för 300 kronor men till hans stora besvikelse fick han ett nej. Hon sa att han får vänta till nästa jul. Gott och lyxigt för mig. Sol blir bättre och bättre på svenska och det är roligt att höra henne berätta om Sverige. ”En morgon när jag cyklade till jobbet träffade jag ett gäng med grisar. Det var fullt av dem vid vägkanten. Jag stannade och pratade med dem tills det kom fram en stor med betar. Den stora tittade rätt in i mina ögon. Då cyklade jag därifrån. På jobbet fick jag höra att det är vildsvin och att jag inte ska prata mer med dem.”
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback