Helgen

Ett par som jag känner fyller år på samma dag och i går var jag på deras födelsedagsfest. Det brummade till och in kom killen körandes på en motorcykel som han sedan gav till sin sambo. De hade ordnat med trubadur och eldslukare. Festen var i en lokal i skogen så jag tog bilen dit.

 

I dag gick jag på bandyn för att stödja Mathias ”Bissen” Larsson som samlar in pengar till hjärnforskningen via Bissen Brainwalk. Dagens match mellan SAIK-Vetlanda var gratis men man fick skänka pengar om man ville. Själv köpte jag en svart och vit Bissenmössa. Matchen slutade 11-2.

 

Min vän Matte var egentligen inte så sugen att gå på bandy men han ville grilla korv i skogen så jag följde med på det för att han sedan skulle vika ner sig och följa med till matchen.

- I så fall ska vi låtsas att vi är tillsammans. Det ingår, sa han och försökte ta min hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback