Landsbygdsriksdag

Vi måste stoppa den kraftiga urbanisering som sker just nu i Sverige! Vi tror att Landsbygdsriksdagen kommer att ge oss precis den kraft vi behöver för att fortsätta jobba för att hela Sverige ska leva. Så stod det i ett välkomstblad som delades ut på Landsbygdsriksdagen där jag var i dag. Jag berättade att jag fotograferade åt TT och många av politikerna frågade då om jag jobbar för TT i Stockholm. Den frågan har jag aldrig fått förut men trots lansbygdshyllningen verkade det väldigt viktigt att få veta min anknytning till huvudstaden. TT fick för övrigt reklam från scenen. Det var meteorologen Pär Holmgren som informerade om klimatet och hur vi kan minska våra växthusgasutsläpp. Han visade då en bra artikel som TT gjort tidigare. Han sa även att han visste att TT var på plats i lokalen. Vi gick in samtidigt och jag hade en bricka så för mig var det inga problem men Pär blev fast hos en nitisk vakt. Trots att han skulle upp på scenen fick han inte gå förbi.

– Du har en bricka så du får gå in, sa vakten till mig.

– Men det är ju honom jag ska plåta, sa jag och försökte få vakten förstå att meteorologen måste få komma med han också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback