Mycket jobb

Det är mycket jobb och lite blogga just nu, men jobben är roliga så jag är nöjd. Jag har bland annat plåtat flera svenska hjältar åt Aftonbladet. Mikael är en av dem. Han körde efter tjuvar i nio mil så att de kunde gripas. Jag har även varit ner under jorden och tittat på en försvarsanläggning som tidigare var en av Sveriges mest betydande och ett annat jobb var att provsmakat hemmagjord glass. Många av jobben var i Sundsvallstrakten så jag bodde hos Annika. Jag sov i hennes sons rum och mitt i natten var jag tvungen att messa henne. ”Vaken? Kan du komma hit?” Annika kom sömnig in.
– Jag är mörkrädd och tänkte att du kan kolla om det är monster under sängen, sa jag och fortsatte.
– Det låter konstigt i hörnet. Jag har tittat bakom kuddarna men det är ingen mus där.

Det visade sig att ett av gosedjuren hade somnat och börjat snarka.

– Kan du stänga av den jäveln? frågade jag.

En stund senare fick jag ett sms. ”Jäveln heter Yorkie.”

Jag brukar ha koll på Simons alla gosedjur men just den där hade jag missat. Jag gör alltid olika installationer med dem och när jag var ute på jobb fick jag tillbaka. Han skickade ett mms där mina godsaker som jag fått hade angripits av rävarna. Texten löd: ”Du skulle inte ha lämnat dina kakor.” 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback