Valborg

Det blev en traditionsenlig Valborg i Uppsala för mig och Annelie. År efter år gör vi samma sak utan att tröttna. Först fick vi kaffe och kakor hemma hos Annelies pappa och hans fru och sedan följde vi det vanliga schemat.

1. Titta på studentbåtarna och gå på stan.

2. Sillunch med snaps och snapsvisor.

3. Champagne i parken till körens toner. (Vi hann bara höra en låt för vi blev kvar hemma med den goda avecen)

4. Mer champagne i en annan park där det är lite mer ös.

5. Den tredje skumpan drack vi liggandes på en parkbänk vid vattnet. (Bänken är alltså byggd så att man ska ligga på den)

Det var jag som hade en väska så det var jag som fick bära. Hemma hos Annelies pappa hade vi fått vattenflaskor som de propsade på att vi skulle ha med oss ut. Efter flera glas champagne tog jag fram den.

– Nu är det dags för varannan vatten, sa jag åt Annelie.

– Vad är det med dig? Orkar du inte bära den längre eller vad är det här nu då? svarade hon.

Länge gick hon med det där vattenglaset. Det verkade gå riktigt segt att dricka ur de alkoholfria dropparna.

6. Middag med kaffe, kladdkaka och en till avec.

7. Ut på klubb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback