Mobbning

Den senaste tiden har jag gjort reportage om flera som blivit mobbade. För några dagar sedan träffade jag en hästtjej som hoppat av skolan på grund av att många i klassen retade och slog henne. Hon har en sjukdom som gör att hon svimmar ibland och när hon gjorde det i skolan lät de henne ligga och sa att hon bara fejkade. En annan tjej som jag träffade mobbades i 10 år. Så fort någon i skolan nuddade henne gick de och tvättade händerna och hon fick ofta höra att de hoppades att hon skulle dö. Den tjejen försökte ta sitt liv flera gånger. Båda tjejerna är bedårande söta och snälla så jag antar att det handlar om avundsjuka. Det är fullständigt obegripligt att människor kan vara sådär elaka. Om några år kanske de fått lite vett i huvudet och då borde de verkligen ångra sig och skämmas. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback