Stockholm + Jobb

I går var jag i Stockholm och fotograferade en tjej som tidigare varit soldat och som nu hjälper flyktingar. Jag hann även träffa flera vänner så det var en riktigt fin dag. När jag kom hem hade jag fått fyra tidningar på posten. Reportagen som jag har med där handlar om…

 

Mariana som mist sitt barn men som nu fått tillbaka livslusten.

 

Lina som mist sin man och som även hon mår bättre än på länge. Hennes man påpekade ofta att han ville att Lina skulle träffa en ny kille som kan vara extrapappa till deras son och nu har hon gjort det. 

 

Jag har även träffat tre tjejkompisar som anade att de skulle få sparken och därför startade de en egen vårdfirma som ska ge de äldre en guldkant på tillvaron. En av personerna som de hjälper var med under intervjun och hon verkade nöjd med deras insats.

 

Ett av reportagen handlar om Mari som blivit rånad två gånger på kort tid. Första gången hade rånaren kniv och andra gången tryckte de en pistol mot hennes huvud. Rånarna anar nog inte vad de ställer till med. Mari sålde sin affär och jobbar fortfarande med att bli utåtriktad och glad så som hon var innan rånen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback